چای سبز را با طعم دهنده شیرین بنوشید
نوشته شده توسط : سعید اعلامی

به گزارش ؛دکتر کوروش جعفریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری سینا بهترین نوع چای را چای سفید دانست و گفت: چای سفید دارای آنتی اکسیدان بالا و خاصیت بی‌شماری است که متاسفانه عادت غلط تغذیه‌ای باعث شده است تا چای سفید کمتر مصرف شود.

وی با اشاره به خاصیت زیاد چای سبز افزود: چای سبز آنتی اکسیدان بسیاری دارد که در پیشگیری یا درمان بسیاری از بیماری‌ها به خصوص در پیشگیری از بیماری دیابت موثر است و طی تحقیقاتی در پیشگیری از سرطان پوست و معده کارساز شناخته شده است.

این استاد دانشکده علوم پزشکی تهران کمتر مصرف کردن چای سبز را به دلیل مزه آن دانست و گفت: بسیاری از افراد چای سبز را به دلیل مزه و طعم آن مصرف نمی‌کنند که می‌توانند از طعم دهنده‌های طبیعی استفاده کنند و آن را با طعم شیرین و بهتری بنوشند.

جعفریان مصرف بیش از حد چای سیاه را اشتباه دانست و گفت: متاسفانه به دلیل عادت نادرست تغذیه‌ای؛ مصرف چای سیاه از چای سفید و سبز بالا‌تر است در حالی که اگر چای سیاه استاندارد‌های لازم را نداشته باشد و از رنگ و مواد مصنوعی وافزودنی تهیه شده باشد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

مضرات نوشیدن فراوان چای سیاه
وی ادامه داد: مصرف فراوان چای سیاه باعث می‌شود تا اسید سولفوریک در بدن افزایش پیدا کند و برای بیماران نقرس و سنگ کلیه مضر است، همچنین مصرف چای سیاه، موجب می‌شود تا بیماری‌های یبوست، استرس و کم خونی در افراد تشدید پیدا کند.

جعفریان دمنوش آویشن را چای بسیار پر خاصیتی دانست و اظهار کرد: طبق مطالعه‌ای که در خارج از کشور صورت گرفته است، مصرف آویشن ریسک سکته مغزی را تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.





:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مرداد 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: